Lees voor
Lettergrootte aanpassen A A

MijnASz

Mijn dossier / uitslagen

Na het veilig inloggen met DigiD, kunt u hier onder meer uw afspraken inzien, de uitslagen van onderzoeken bekijken, verslagen van uw arts lezen over uw onderzoek en behandeling en uw persoonlijke gegevens controleren en/of wijzigen.

Inloggen met DigiD

Zelf mijn afspraak inplannen

Heeft uw huisarts u verwezen naar een specialist in het ziekenhuis? Dan heeft u een patiëntbericht ontvangen. Hierop staat vermeld of u zelf een online afspraak kunt inplannen. U logt hier dan in met de code op uw patiëntbericht dat begint met de letters ZD.

Inloggen met ZorgDomein nummer

Inloggen voor zorgverleners

Naar zorgverlenerspagina

Veelgestelde vragen

Wat is 'MijnASz' nou precies?

Via MijnASz kunt u op een veilige manier uw medisch dossier inzien. Dit kunt u doen via de computer, laptop, tablet of via uw mobiele telefoon.

Wat is er op mijnasz.nl te zien?

Het portaal heeft de volgende functies:

  • Inzage in uw persoonlijke gegevens, met mogelijkheid tot wijziging van huisarts en apotheek.
  • Het toevoegen van uw e-mailadres en mobiele nummer. Met deze gegevens kunnen we u beter bereiken of een herinneringsmelding sturen.
  • Inzage in een deel van uw dossier. Met ingang van 23 september 2017 worden al uw gegevens in een elektronisch patiëntdossier opgenomen.
  • U ziet vanaf 23 september 2017
    - de conclusie en het behandelvoorstel zoals de arts deze met u besproken heeft.
    - de medicijnen die het ziekenhuis aan u heeft voorgeschreven.
    - Inzage in de brieven die uw specialist aan de huisarts stuurt (met een vertraging van 14 dagen).
  • Inzage in oude én uitslagen van laboratorium en radiologie (met een vertraging van 14 dagen).
  • De mogelijkheid om online folders te lezen en vragenlijsten in te vullen.
  • Voor enkele specialismen: de mogelijkheid om beveiligd te mailen met uw arts en om digitaal herhaalrecepten aan te vragen.

Hoe kan ik inloggen op mijnasz.nl?

Om toegang te krijgen klikt u op "Mijn dossier/uitslagen" en vervolgens op "Inloggen met DigiD".

U heeft een geldig DigiD nodig, met sms-functie of de DigiD-app. Klik op het woordje inloggen naast het DigiD-logo en selecteer de gewenste inlogmethode:

1. Met inlognaam/wachtwoord en SMS code
Klik op het woordje inloggen naast het DigiD-logo. Selecteer de inlogmethode 'ik wil inloggen met een extra controle via SMS en vul uw DigiD-gegevens in (gebruikersnaam en wachtwoord). U ontvangt op uw mobiele telefoon een sms-code. Voer deze in en u krijgt toegang.

2. Via de DigiD-app met de QR-code
Klik op het woordje inloggen naast het DigiD-logo. Selecteer de inlogmethode 'ik wil inloggen met de DigiD-app' en scan de QR-code. 
Heeft u nog geen DigiD met SMS of DigiD-app? Ga dan naar www.digid.nl en volg de aanvraag instructie.

Ik heb geen DigiD met SMS, wat nu?

Ga naar www.digid.nl en volg de aanvraag instructie.

Ik vind DigiD omslachtig. Waarom geen andere inlogmethode?

Omdat er privacygevoelige informatie in uw patiëntendossier staat, gaat het ASz zeer zorgvuldig om met uw gegevens. MijnASz voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Daarom moet u inloggen met uw DigiD plus een verificatiecode, de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw gegevens.

Ik heb geen mobiele telefoon en kan geen sms ontvangen

Het lukt niet om in te loggen

U krijgt toegang tot uw persoonlijk dossier als u zich heeft laten inschrijven in het Albert Schweitzer ziekenhuis en uw Burgerservicenummer (BSN) gecontroleerd is aan de hand van uw paspoort of ID-bewijs bij bureau Inschrijving. Deze BSN controle is meestal op de dag van uw eerste bezoek aan uw arts in het ziekenhuis.

Gebruikt u een geldig DigiD met sms-functie, is uw BSN gecontroleerd en kunt u nog steeds niet inloggen? Stuur dan een mail naar mijn@asz.nl.

Waarom wordt de pagina geblokkeerd?

Omdat er privacygevoelige informatie in uw patiëntendossier staat, gaat het ASz zeer zorgvuldig om met uw gegevens. Een van de veiligheidsmaatregelen is dat DigiD u automatisch afmeld als u gedurende  20 minuten geen activiteiten uitvoert op MijnASz.

Andere oorzaken kunnen zijn een slechte Wi-Fi-verbinding of verouderde software op uw computer. 

Hoe kan ik gegevens wijzigen?

Het is belangrijk dat uw zorgverleners u goed kunnen bereiken. Daarvoor willen wij graag uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres weten. U kunt in MijnASz zelf deze gegevens doorgeven of wijzigen onder het kopje ‘gegevens’. Klik op wijzigen en vul uw mobiele nummer of e-mailadres in. Om zeker te zijn van de juiste gegevens ontvangt u een code per mail of op uw mobiel. Tik de code in op het controleveld in MijnASz.

Heeft u een nieuwe huisarts of apotheek? Vul de naam en woonplaats van uw huisarts of apotheek in en kies de juiste zorgverleners uit de getoonde opties.

Ik wil online een afspraak maken, hoe werkt dat?

U heeft van uw huisarts een verwijzing naar het Albert Schweitzer ziekenhuis gekregen. Houd deze brief bij de hand en ga naar "Zelf mijn afspraak inplannen". U logt in met het ZD-nummer, uw geboortedatum en geslacht. Het ZD-nummer vind u op het patiëntbericht. U kunt nu de voor uw klacht beschikbare ziekenhuislocatie, arts, datum en tijd selecteren en de afspraak bevestigen. Ook als u al bent ingelogd op MijnASZ kunt u online de afspraak plannen. Onder ‘ZD-afspraak maken’ ziet u de verwijzingen waarvoor u een afspraak kunt inplannen.

Krijg ik een melding als ik online een afspraak maak?

Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Ga hiervoor in MijnASZ naar gegevens > mijn instellingen en geef aan of u de melding per mail of SMS wil ontvangen. LET OP: is uw mobiele nummer of emailadres bij ons bekend? Dit kunt u zien en aanpassen onder het kopje ‘mijn gegevens’.

Wat kan ik verwachten van het tonen van uitslagen in MijnASz?

De uitslagen van bijvoorbeeld het laboratorium worden zonder toelichting getoond. Dit betekent dat de uitslag van een onderzoek niet altijd makkelijk te interpreteren is. We willen voorkomen dat patiënten door een slechte uitslag of door een verkeerde interpretatie ongerust worden. Daarom is een vertraging ingebouwd van twee weken. In deze periode hebt u waarschijnlijk een nieuwe afspraak met uw arts, zodat u de uitslag samen door kunt nemen. Heeft u vragen over uw uitslagen, bespreek dit dan met uw medisch specialist tijdens uw volgende afspraak.

Ik zie wel uitslagen van onderzoek(en) uit het verleden maar niet de brieven aan de huisarts. Hoe kan dat?

Uitslagen van onderzoeken zijn overgenomen uit het oude systeem. Het was technisch niet mogelijk om brieven uit het oude systeem over te zetten naar MijnASz. Ook consultverslagen uit het oude (papieren) dossier kunnen niet in MijnASz worden getoond.  Deze gegevens zijn wel gedigitaliseerd en in het ziekenhuis beschikbaar.

MijnASz haalt gegevens vanaf 23 september 2017 uit het nieuwe elektronische patiëntendossier. Deze nieuwe gegevens, zoals de conclusie en het behandelvoorstel uit het consultverslag, medicijnen, overgevoeligheden en brieven aan uw huisarts, worden wel getoond.

Voor uitslagen en brieven geldt dat deze met een vertraging van 14 dagen worden getoond. Bijvoorbeeld een brief die op 1 oktober aan uw huisarts is gestuurd wordt op 15 oktober in het portaal getoond.

Kan ik ook foto’s inzien van bijvoorbeeld röntgenonderzoek of MRI?

Via MijnASz kunt u alleen verslagen inzien en geen foto’s. Voor meer informatie over het opvragen van foto’s klikt u op: deze link

Wat kan ik verder zien van mijn dossier?

Sinds 23 september 2017 worden uw gegevens in het nieuwe elektronische patiëntendossier geregistreerd. Een deel van deze nieuwe gegevens, zoals de conclusie en het behandelvoorstel uit het consultverslag, medicatie en brieven aan uw huisarts worden onder het kopje ‘dossier’ getoond in MijnASz. Oude dossiergegevens (van vóór 23 september 2017) zijn gedigitaliseerd en in het ziekenhuis beschikbaar.

Op de website https://www.asz.nl/patienten/vragen/medisch_dossier/ vindt u informatie over het inzien van oude dossiergegevens.

Oude én nieuwe uitslagen van laboratorium en radiologieonderzoeken worden wel in MijnASz getoond, echter met een vertraging van twee weken.

Heeft u vragen over uw dossier, bespreek dit dan met uw medisch specialist tijdens uw volgende afspraak.

Waarom worden oude dossiergegevens niet in MijnASz getoond?

MijnASz laat gegevens zien uit het nieuwe elektronische patiëntendossier. Uitslagen van onderzoeken zijn overgenomen uit het oude systeem. Andere gegevens werden tot 22 september in papieren dossiers opgenomen. Alhoewel deze papieren informatie is gedigitaliseerd en beschikbaar blijft voor uw arts is het technisch niet mogelijk om deze gegevens in MijnASz te tonen.

Ik gebruik ook andere medicijnen dan in mijn dossier staan, waarom kan ik deze niet terug vinden?

Op dit moment wordt enkel de ‘thuismedicatie’ getoond die door de artsen in het ziekenhuis is voorgeschreven na 22 september. Met 'thuismedicatie' bedoelen we medicijnen die poliklinisch of na ontslag zijn voorgeschreven. Medicijnen die door de huisarts of een medisch specialist uit een ander ziekenhuis zijn voorgeschreven worden niet automatisch getoond. Klopt de informatie niet, bespreek dit dan met uw medisch specialist tijdens uw volgende afspraak.

Hoe vraag ik een herhaalrecept aan via MijnASz?

Bij een aantal specialismen kan de zorgverlener in uw dossier de functie ‘herhaalrecept’ aanzetten. Overleg met uw zorgverlener of dit in uw geval aangezet kan worden. Vanaf dat moment kunt u een herhaalrecept aanvragen. Ga hiervoor naar dossier > medicijnen. Heeft u met zorgverleners van meerder specialismen contact. Let dan op dat u het juiste specialisme kiest. Het herhaalrecept wordt binnen enkele dagen afgeleverd bij de apotheek die in ons systeem bekend is. Welke apotheek dat is ziet u onder het kopje ‘gegevens’.

Ik moet opgenomen of geopereerd worden, waarom zie ik geen datum bij ‘mijn afspraken’?

Pas als de datum definitief bekend is zal het worden vastgelegd in uw dossier. U bent dan ook al telefonisch of per brief geïnformeerd over de datum.

Wat zijn taken?

Uw zorgverlener kan u vragen om online een vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst kunt u terugvinden onder het kopje ‘taken’. De resultaten van de vragenlijst bespreekt u met uw zorgverlener tijdens het volgende bezoek.

Ik moet een digitale vragenlijst invullen. Hoe doe ik dat?

Ga in MijnASz naar ‘taken’, klik op de vragenlijst die door uw zorgverlener is klaargezet en beantwoord alle vragen. LET OP: tussentijds opslaan is niet mogelijk. Vul de vragenlijst in één keer in en vergeet niet op ‘opslaan’ te klikken. Al eerder ingevulde vragenlijsten kunt u terugvinden bij ‘historie’.

Als u van uw zorgverlener een tijdelijke code heeft gekregen kunt u er ook voor kiezen om de vragenlijst in het ziekenhuis in te vullen. Ga daarvoor naar het MijnASz-loket op locatie Dordwijk, Zwijndrecht of Sliedrecht. U vindt daar speciale computers waarmee u met de code, uw geboortedatum en geslacht de vragenlijst kunt openen.

Wat is een eConsult?

eConsult is een manier om beveiligd te kunnen mailen met uw arts of verpleegkundig specialist. Een eConsult kan in aanvulling op uw afspraken met uw zorgverlener worden gebruikt. Overleg met uw zorgverlener of eConsult in uw geval aangezet kan worden. Nog niet alle zorgverleners maken gebruik van eConsult.

Hoe start ik een eConsult met mijn zorgverlener?

De zorgverlener kan in uw dossier de functie eConsult aanzetten. Vanaf dat moment kunt u gebruik maken van eConsult. Heeft u met zorgverleners van meerdere specialismen contact via eConsult? Let dan op dat u de juiste ontvanger kiest.

Wie kan het eConsult lezen?

De polikliniekassistente van het gekozen specialisme leest uw mail en zal, afhankelijk van uw vraag, deze zelf beantwoorden of doorsturen naar de arts of verpleegkundige. De berichten worden opgeslagen in uw dossier.

Voor wat voor vragen is een eConsult handig?

Welke vragen geschikt zijn voor eConsult kunt u het beste bespreken met uw zorgverlener. Belangrijk om te weten is dat een eConsult niet geschikt is voor spoedeisende vragen en ook niet is bedoeld is als vervanging van een afspraak met uw arts.

Hoe snel krijg ik een reactie als ik een e-Consult verstuur?

In de regel zal uw zorgverlener binnen enkele dagen reageren op uw mail.

Krijg ik een melding als mijn zorgverlener een eConsult stuurt?

Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Ga hiervoor in MijnASz naar gegevens > mijn instellingen en geef aan of u de melding per mail of SMS wilt ontvangen. LET OP: is uw mobiele nummer of e-mailadres bij ons bekend? Dit kunt u zien en aanpassen onder ‘mijn gegevens’.

Welke folders kan ik zien in MijnASz?

Uw zorgverlener kan patientenfolders die voor u belangrijk zijn in MijnASz klaarzetten. U vindt ze onder het kopje ‘patiëntenfolders’. Wilt u alle beschikbare folders van het Albert Schweitzer ziekenhuis zien? ga dan naar www.asz.nl > folders.

Ik heb een vraag over het gebruik van MijnASz, wat kan ik doen?

Stuur een mail naar mijn@asz.nl.

Voor vragen over uw medische gegevens kunt u terecht bij uw medisch specialist of zorgverlener.

Kunnen anderen mijn dossier inzien?

Alleen medewerkers die een directe behandelrelatie met u hebben (uw arts, verpleegkundigen, andere medewerkers van het ziekenhuis die u helpen) kunnen uw dossier bekijken. Uw informatie wordt niet gedeeld met mensen buiten het ziekenhuis behalve met uw eigen huisarts of verpleeghuisarts. Andere zorgverleners of organisaties zoals de bedrijfsarts of verzekeraars kunnen uw dossier niet zien.

Ik wil niet dat mijn huisarts/ verpleeghuisarts via MijnASz mijn dossier inziet.

Meld dit bij de inschrijfbalie van het ziekenhuis. De toegang tot beide zorgportalen (het Zorgverlenersportaal én MijnASz) wordt dan uitgeschakeld. Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk om enkel de toegang tot het Zorgverlenersportaal te blokkeren.

Wij adviseren u om aan uw huisarts door te geven als u de toegang hebt laten blokkeren.

Hoe kan ik de gegevens van iemand anders inzien?

Via uw DigiD kunt u alleen in uw eigen dossier kijken. Voor uw kind of familielid geldt dat zij met een eigen DigiD kunnen inloggen.

Hoe wordt MijnASz doorontwikkeld?

Komende jaren wordt dit online systeem verder doorontwikkeld én zullen steeds meer afspraken online gepland kunnen gaan worden. We onderzoeken de mogelijkheden van zorg op afstand en het gebruik van dagboeken en vragenlijsten. We blijven graag op de hoogte van de wensen en ideeën die u hierover heeft. Dit doen we bijvoorbeeld door vragen te stellen in ons Albert Schweitzer Patiëntenpanel. Mocht u zich hiervoor willen aanmelden, dan kan dat via een mailtje naar patientenervaring@asz.nl.

Maakt het Elektronisch Patiënten Dossier het contact met mijn dokter minder persoonlijk?

Omdat u via MijnASz inzicht heeft in uw dossier, kunt u uw gesprek met uw arts beter voorbereiden. Zo kunt u gerichtere vragen stellen over wat de uitslag van een bepaald onderzoek voor u betekent. Ook heeft u al na kunnen denken over wat uw wensen en behoeften zijn voor de verdere behandeling. Het elektronisch patiëntendossier kan dus helpen om de onderwerpen die ú belangrijk vindt te bespreken met uw arts en samen voor de beste behandeling te kiezen.